سبد خرید شما خالی می باشد.
ثبت سفارشات
وکیوم بهتره یا ام دی اف

وکیوم بهتره یا ام دی اف یکی از دغدغه های ما در زمان انتخاب مصنوعات چوبی است. استفاده از چوب هم به دلیل محیط زیستی و کمبود منابع جنگل، همچنین به دلیل قیمت تمام شده و دردسرهای مراقبت و نگهداری خیلی کم شده است و بسیاری برای مبلمان منزل یا محیط کار یا برای آشپزخانه از ام دی اف یا ورق‌های نئوپان با روکش های مختلف موجود در بازار استفاده می‌کنند. استفاده از روکش‌های متعدد هم تنوع را بالا می‌برد و هم امکان‌های متفاوتی برای بودجه‌های مختلف فراهم می‌سازد. وکیوم یا ممبران وکیوم یکی از انواع این روکشهاست که روی چوب یا ام دی اف کشیده می‌شود. "وکیوم بهتره یا ام دی اف" مقایسه درستی نیست زیرا که وکیوم نوعی روکش است نه مصالح ساخت. اینجا منظور ما از ام دی اف، ام دی اف با روکش‌های معمولی است و ممبران وکیوم، ام دی اف با روکش وکیوم است. روکش‌های وکیوم با ایجاد خلا باعث مکش شده و روکش در اثر چسب و حرارت به ماده مغزی می‌چشبد. بیشتر استفاده این روکش در مواردی است که سطح کار دارای برجستگی‌ها و شیارهای ریز و درشت باشد. این روکش در برابر رطوبت ، اسید و الکل مقاوم است اما در برابر حرارت و سایش مقاومت زیادی ندارد. ام دی اف، فیبر با تراکم متوسط است و نسبت به دیگر تخته های چندلا مثل نئوپان روکش دار مزایای بهتری دارد. اما اینکه "وکیوم بهتره یا ام دی اف" باید بیشتر به مزایا و معایب آنها بپردازیم.

تفاوت وکیوم و ام دی اف

تفاوت وکیوم و ام دی اف را از بسیاری جهات می‌توان بررسی کرد. نخست به بررسی وکیوم می‌پردازیم. روند ساخت وکیوم باعث می‌شود که هیچ هوایی بین سطح زیرین و روکش وجود نداشته باشد در حالیکه روکش بسیار ظریف است و زیبایی کار را بیشتر میکند اما مقاوم نیز می‌باشد. ممبران وکیوم‌ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و بزرگترین مزیت وکیوم‌ها زیبایی آنهاست که در دیگر مصالح دیده نمی‌شود. وکیوم نسبت به رطوبت مقاوم بوده و از دوام نسبتا خوبی برخوردار است.ام دی اف دارای قیمت مناسبی است. می‌تواند در روند تولید ضد آب شود. در برابر فشار و حرارت مقاومت دارد. به راحتی در محل قابل نصب است. تعمیرات ام دی اف خام راحت است و ارزان. در برابر نور و حرارت مقاوم است. حال با توجه به این مشخصات میتوان تفاوت وکیوم و ام دی اف را بررسی نمود.

mdf

وکیوم بهتر است یا ام دی اف

وکیوم بهتر است یا ام دی اف را با دانستن تمام مشخصات و مزایا و معایب وکیوم و ام دی اف میشود ارزیابی کرد . مهمترین نکته‌ای که باید درباره وکیوم بدانید اینست که انتخاب شرکت سازنده آن دارای اهمیت فراوانی است زیرا اگر در روند تولید از ورق پی وی سی بی‌کیفیت استفاده شود یا در روند مکش و حرارت دقت لازم انجام نشود یا از چسب با کیفیتی استفاده نشده باشد، شما به هیچ وجه متوجه نمی‌شوید و کمد با کابینت زیبای خود را دریافت می‌کنید اما پس از مدتی با اندکی حرارت روکش پی وی سی شروع به ورقه ورقه ورآمدن می‌کند، یا در اثر نور دورنگ می‌شود. یکی دیگر از مشکلاتی خیلی پیش می‌آید مقاومت کم در برابر ضربه و خش است و تعمیر وکیوم اصلا به راحتی ام دی اف نبوده و هزینه زیادی را بر شما متحمل می‌کند. ام دی اف از وکیوم بسیار ساده‌تر است و زیبایی وکیوم را ندارد. همچنین از لحاظ تنوع رنگ و مدل نیز تنوع بسیار کمتری دارد اما اگر پس از دو سال بخواهید یکی از قسمت‌های معیوب کار مانند یک در کابینت را تعویض کنید بسیار آسانتر می‌توانید نمونه ام دی اف را بیابید. به دلیل تنوع و تغییر مدام طرح‌های وکیوم ممکن است شما برای تعویض یک قطعه واقعا دچار مشکل شوید. اینکه وکیوم بهتر است یا ام دی اف بسته به بودجه و سلیقه و میزان نگهداری شماست اما توجه داشته باشید که اعتماد به تولید کننده اهمیت بسیار بالایی دارد. شرکت پارت چوب، با بیش از... سال سابقه کار در این زمینه، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که محصول بی‌کیفیتی در اختیارتان قرار نخواهد داد.

چوب وکیوم چیست

چوب وکیوم چیست. قبل از اینکه در این مورد صحبت کنیم باید ذکر کنیم که چه اندازه محصولات چوبی آسیب پذیر بوده و اگر سطح کار خوب رنگ نشده باشد نازیباست. همچنین چوب در برابر رطوبت مقاوم نیست و هر چقدر هم که پالیش و رنگ خورده باشد همیشه در معرض تهدید رطوبت، باکتری‌ها و حشرات خواهد بود . با ابعاد کوچک خانه‌های این روزها و اسباب کشی های مکرر، بیشترین آسیب و ضربات وارده به وسائل چوبی وارد می‌شود. اگر چه راه‌های فراوانی برای جلوگیری یا ترمیم این آسیب‌ها پیشنهاد شده اما هیچ کدام درجه تضمین بالایی ندارد و نیاز به نگهداری فراوان حس می‌شود. از تکنولوژی وکیوم می‌توان در این زمینه استفاده بسیار خوبی کرد. چوب وکیوم در حقیقت چوبی است که به جای رنگ شدن با یک ورق روکش قابل انعطاف وکیوم شود. خوبی این روش نسبت به روکش کردن های دیگر اینست که زیبایی چوب و برجستگی ها و فررفتگی های طبیعی شیار و ابزار کاری‌ها هیچ کدام زیر پوشش جدید رنگ نمی‌بازد و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. حال بهتر می‌دانیم چوب وکیوم چیست.

جنس چوب وکیوم

جنس چوب وکیوم پوشیده با ورق‌های پی وی سی یا لمینت می‌تواند باشد. اهمیت این پوشش در این است که علاوه بر مقاوم‌ سازی و جلوگیری از نم کشیدن و آلاینده و حشرات و غیره باید آن قدر ظرافت داشته باشد که زیبایی ابزارکاری روی چوب از بین نرود. حتی برخی طرح‌های خاص با ریزه‌کاری های فروان می‌تواند توسط این روش روکش شده و تمام ظرافت خود را حفظ کند. مهمتر این که در کنار این ظرافت زیبایی طبیعی از مقاومت بالایی برخوردار خواهد شد؛ دیگر مشکل رطوبت و حرارت و ضربه نخواهد داشت و با دوام‌تر می‌شود. جنس چوب وکیوم بهتر از ورقه‌های با کیفیت پی وی سی یا لمینت باشد که زیبایی و مقاومت را هم‌زمان داشته باشد. البته تولید کننده چوب وکیوم و شیوه و دقت و مهارت آن در این کار اهمیت بسیار زیادی در کیفیت کار دارد. شرکت پارت چوب با توج به اهمیتی که به کار با کیفیت می‌دهد مسلما رضایت شما را برآورده می‌سازد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید