سبد خرید شما خالی می باشد.
ثبت سفارشات
چگونه ام دی اف را ضد اب کنیم

چگونه ام دی اف را ضد آب کنیم؟ کابینت بخش مهمی از خانه است و آشپزخانه را بدون آن نمی‌توان تصور کرد. یکی از پر طرفدارترین انواع کابینت که در بیشتر خانه‌ها دیده می‌شود، ام دی اف است. برخی از انواع ام دی اف ها در زمان ساخت توسط فناوری نانو ضد آب می‌شوند. اما طبعا قیمت گران‌تری دارند. نوع معمولی ام دی اف که پر کاربردتر است در برابر آب مقاوت ندارد و آشپزخانه هم مدام با آب سروکاردارد؛ علاوه بر نیاز به تمیز کردن هر روزه آشپزخانه، سینک ظرفشویی و ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیز مدام با آب سر کار داشته و کابینت‌های اطرافشان همیشه در خطر رطوبت گرفتن هستند. اگر آب وارد ام دی اف شود ،علاوه بر تغییر شکلی که در آن ایجاد می‌کند، باعث پوسیدگی آن شده، همچنین محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها خواهند بود، که به شکل لایه‌ای سبز یا سیاه رو لبه‌ها دیده می‌شوند. بنابراین ضد آب کردن کابینت‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد اما چگونه ام دی اف را ضد آب کنیم. با به کار بردن فنآوری نانو تولیدکنندگان توانسته‌اند ام دی اف را در طی ساخت، ضد آب کنند، اما راهکار‌هایی برای ضد آب کردن بعد از تولید نیز وجود دارد. برای ضد آب کردن علاوه بر ترکیب‌های نانو پلی اتیلن از سنتز اکسید تیتانیوم نیز تشکیل شده‌اند. نانو پلی اتیلن به منظور ضد آب کردن ام دی اف روکش دار و سنتز‌های اکسید تیتانیوم نیز برای حفظ آن در برابر رشد قارچ و باکتری کاربرد دارند. اینکه چگونه ام دی اف را ضد آب کنیم به چند روش قابل انجام است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

ضد آب کردن ام دی اف

ضد آب کردن ام دی اف کابینت‌های آشپزخانه برای حفظ دوام و پاکیزگی آنها بسیار اهمیت دارد. برای ضد آب کردن ام دی اف، اولین و بهترین روش خرید ام دی اف ضد آب شده در فرآیند تولید است اما در صورت خرید ام دی اف که در برابر آب مقاوم نیست، جای نگرانی نمی‌باشد چرا که ضد آب کردن ام دی اف پس از تولید نیز امکان پذیر است. موادی که دارای نانو پلی اتیلن باشند قابلیت ضد آب کردن ام دی اف را دارا هستند. نانو ذرات، از چسبندگی فوق العاده‌ای بر خوردار هستند و برای انواع ام دی اف ها قابل استفاده می‌باشند. این ترکیب‌های با ضد آب و ضد باکتری نمودن کابینت آن را در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهند. مهمترین عمل فرسایش در آشپزخانه ها رطوبت است و به همین جهت اهمیت فراوانی دارد. یکی از محصولاتی که برای ضد آب کردن استفاده می‌شود استفاده از کرم یا ژل ضدآب کردن است. این محصول بیشتر در کارگاه‌ها استفاده می‌شود. پیش از کار گذاشتن سینک ظرفشویی یا ماشین لباسشویی تمام مقطع های برش یافته ام دی اف خام را با کرم یا ژل ضد آب آغشته کرده پس از خشک شدن، کابینت را کار می‌گذارند. بنابراین هنگام کار گذاشتن سینک یا ماششین لباسشویی از ضد آب شدگی تمام برش‌های داخلی اطمینان حاصل شده است. و دیگر نیازی به چسب آکواریوم نیست.

اسپری ضد آب ام دی اف

اسپری ضد آب ام دی اف، یکی از محصولات تهیه شده برای ضد آب کردن کابینتهای ام دی اف در مصرف خانگی است. اسپری ضد آب ام دی اف مایع یا محلولی است که جهت استفاده ساده در خانه و توسط افراد غیر متخصص به صورت اسپری طراحی شده است. این محلول بیشتر برای زیر سینک‌های نو و قسمت‌های مختلف کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که کابینت کار کرده باشد حتما باید پیش از استفاده از اسپری آن مکان را کاملا تمیز نموده و خشک شود، سپس اسپری نمود. برای قسمت‌هایی از کابینت که خش خورده و روکش آن صدمه دیده است نیز پس از تمیز کردن می‌توان اسپری نمود تا از آسیب رطوبت در امان بماند. دیده شده در بسیاری خانه‌ها برای جلوگیری از نفوذ آب دور سینک به درون از چسب آکواریوم استفاده می‌شود، اما چسب اکواریوم پس از مدتی فرسوده شده و آب به درون ام دی اف نفوذ می‌کند و آن وقت دیگر برای حل کردن مشکل هزینه بیشتری باید پرداخت. اما اسپری ضد آب ام دی اف هم راحت یافت می‌شود و طریق استفاده آن ساده است.

ضد آب کننده ام دی اف

ضد آب کننده ام دی اف انواع مختلفی دارد و همانطور که گفته شد می‌تواند به صورت جامد یا مایع باشد. در هر شکل باشد، آن چه مانع نفوذ آب به ام دی اف می‌شود ترکیب‌های نانو هستند. نانو پلی اتیلن و سنتز‌های اکسید تیتانیوم به سرعت به ام دی اف چسبیده و آن را در برابر آب و باکتری‌ها و قارچ‌ها ایمن می‌کنند. پس از استقبال گسترده از اسپری و محلول ضد آب، محصول دیگری به بازار آمد که به صورت پودر بود، این پودر علاوه بر خاصیت ضد آب بودن خاصیت ضد لک بودن را نیز با خود دارد. در ساخت این پودر نیز از فناوری نانو استفاده شده است و نام علمی آن سیلیکا ایروژل است. رنگ آن سفید بوده و به دلیل حالت پودری داشتن بسیار به صرفه تر از محلول تمام می‌شود. حالت پودری آن کمک می‌کند که تمام سطح را پوشش دهد و مانع نفوذ آب به هر صورتی شود. این ماده به صورت غبار بسیار ریز می‌باشد در حقیقت همان ژل ضد آب است که طی فرآیندی آب آن استخراج شده و هوا جایگزین آن می‌شود و چگالی بسیار پایینی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای آن اینست که عایق حرارتی و عایق صدا و عایق رطوبت به صورت همزمان می‌باشد و می‌توان آن را برای بسیاری از سطوح به کار برد.

خرید اسپری ضد آب ام دی اف

خرید اسپری ضد آب ام دی اف، با مراجعه به نزدیک‌ترین سوپر مارکت یا هایپر مارکت ممکن است. اسپری ضد آب ام دی اف می‌تواند از مارک‌ها و برندهای مختلف باشد. شما می‌توانید در این زمینه از مشاوران پارت چوب نیز کمک بگیرید.
درون اسپری محلولی است که بر پایه فرآیند نانو به دست آمده و جهت استفاده بر روی ام دی اف یا چوب به کار برده می‌شود. این محلول یک ماده غیر سمی به منظور ضد آب سازی و ضد اشعه ماوراء بنفش و ضد باکتری کردن محصولات ام دی اف و چوب به کار می‌رود. به صورت اسپری بر سطح مورد نظر پاشیده می‌شود اما حتما باید آن قسمت پیش از اسپری کردن تمیز و خشک شده باشد. پس از اسپری کردن آب موجود در محلول باعث نفوذ آن در ام دی اف شده و پس از مدت زمان تعیین شده روی اسپری، عایقی کامل با ماندگاری زیاد روی سطح پدید می‌آورد. مزایای خرید ضد آب ام دی اف به شرح زیر است:
- مقومت در برابر هرگونه رطوبت
- ضد ااشعه ماوراء بنفش
- ضد خوردگی
- ضد پوسیدگی
- جلوگیری از رشد باکتری ها و آلاینده‌ها
- ضد ترک‌خوردگی
- به آسانی تمیز می‌شود
- دوستدار محیط زیست است

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید