سبد خرید شما خالی می باشد.
ثبت سفارشات
بهترین نوع کابینت چیست؟

بهترین نوع کابینت چیست؟ جدا از تجهیزات پخت و پز، مهمترین چیز در آشپزخانه کابینت‌ها هستند؛ از جنس و رنگ گرفته تا طراحی. آشپزخانه مکانی است که بانوی خانه بیش از نیمی از روز خود را در آن می‌گذراند و کابینت نقش زیادی در زیبایی آن دارد، بنابراین نحوه چیدمان ، طراحی، جاگیری و زیبایی آن اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. انتخاب جنس از چند جهت اهمیت دارد: زیبایی، دوام و هزینه. اما نوع طراحی بر آن سه گزینه تاثیر می‌گذارد. شما با یک طراحی مناسب می‌توانید هر سه گزینه را در بهترین حالت داشته باشید. شرکت پارت چوب مشاور بسیار خوبی برای شما در این زمینه است.علاوه بر بدنه، درهای کابینت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. درها قسمت بیرونی را تشکیل داده و بیشتر در معرض آسیب هستند، علاوه بر آن درها بخش عمده‌ای از زیبایی کابینت را به خود تخصیص می‌دهند. دوام کابینت تا حد زیادی بسته به دوام درهاست و این خود بستگی به عوامل دیگری دارد. حالا این سوال مطرح می‌شود که پس بهترین نوع کابینت چیست؟ هرگز نمی‌توان به صورت مطلق پاسخ این سوال را داد.

بهترین جنس کابینت

بهترین جنس کابینت برای کسی که در شهر کویری با آب و هوای خشک زندگی می‌کند با کسی که در شهر ساحلی مرطوبی زندگی می‌کند، متفاوت است. نحوه نگهداری، شیوه استفاده و شرایط اقلیمی هر منطقه در انتخاب جنس و طرح کابینت تاثیر دارد. هر جنسی می‌تواند از بعضی جهات خوب و از بعضی جهات ضعیف باشد. مثلا کابینت تمام چوب برای کسی که مدام عادت به تمیزکاری دارد زیاد مناسب نیست؛ نباید در تمیزکاری از مواد شوینده استفاده نماید و نیز مدام بعد از تمیز کردن باید کابینت‌ها را پالیش کند. چوب با اینکه دوام و مقاومت خوبی دارد اما نیاز به مراقبت زیاد دارد. چوب یک موجود طبیعی محسوب شده و با جهان اطراف خود در تعامل است بنابراین رطوبت هوا را می‌گیرد و مکان مناسبی برای رشد برخی از حشرات می‌باشد. نحوه نگهداری اهمیت زیادی در نوع انتخاب شما به عنوان بهترین کابینت خواهد داشت. کابینت‌های فلزی برخی از دردسرهای چوبی را نخواهند داشت اما به راحتی خش خورده و آسیب پذیرند در مناطق مرطوب زنگ می‌زنند و از زیبایی لازم نیز برخوردار نیستند، هر از چند گاهی باید دوباره سمباده و رنگشان زد، ولی از نظر هزینه بسیار به صرفه‌اند. پس می‌بینید که چوب زیبا گران است و فلز ارزان زنگ می‌زند، هر کدام بسته به نگهداری، فوائد و دردسرهای خود را دارند و هزینه در این انتخاب مهم است. محصولات دیگری هستند که نه به گرانی چوب و نه به ارزانی فلز بوده و با توجه به دوام و مقاومت و زیبایی گزینه های بهتری می‌توانند باشند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین نوع کابینت چیست باید نخست شرایط خود، نیاز و بودجه و سلیقه را با توجه به اقلیم آب و هوایی بررسی کرده و پس از آن با راهنمایی شرکتهایی چون شرکت پارت چوب بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

بهترین کابینت برای آشپزخانه
بهترین مارک کابینت آشپزخانه

بهترین مارک کابینت آشپزخانه برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد و همان‌طور که پیش از این گفته شد بسته به عواملی چون نوع استفاده، میزان نگهداری، مدل، بودجه و اقلیم آب و هوایی دارد. در زیر انواع مختلفی از اجناسی که در ساخت کابینت به کار می‌روند را به شما معرفی کرده مزایا و معایب‌شان را نیز بررسی می‌کنیم تا در روند انتخاب با آشنایی بیشتر به نتیجه بهتری برسید.

چوب:

از این جهت که چوب ماده‌ای طبیعی است و به راحتی قابل ترمیم و تعویض است هنوز طرفداران خود را دارد. کابینت‌های چوبی گاها تمام چوبند اما در بسیاری موارد زیر کار از ماده دیگری استفاده شده و روکش کار از چوب می‌باشد. اگر مغز کار از جنسی مانند ورق ام دی اف خام باشد، مقاومت کار تفاوتی با خود چوب ندارد. از محسنات چوب اینست که مقاومت و دوام بالایی دارد. البته دوام چوب به نوع آن بستگی داشته مثلا چوب بلوط از نوع مقاومی است و برای کابینت سازی مناسب. از معایب چوب می‌توان اول به قیمت زیادش اشاره کرد. دوم اینکه چوب نسبت به رطوبت مقاوم نیست و باید حتما از روکش یا پالیش بهره برد. سوم اینکه چوب امکان دارد به آفت حشره دچار شود. و چهارم چوب نسبت به تغییر دما واکنش نشان داده و ممکن است تاب برداشته یا ترک بخورد، البته تمهیداتی در این زمینه وجود دارد و شاید بهترین مارک کابینت آشپزخانه برای شما چوب باشد اما بستگی زیادی به نوع نگهداری شما خواهد داشت.

ام دی اف:

بهترین مارک کابینت آشپزخانه برای بسیاری می‌تواند ام دی اف باشد. ام دی اف در حقیقت همان تخته فیبر یا تخته چندلا است که فشرده‌تر شده و آن را فیبر با تراکم متوسط می‌نامند. دارای قدرت نگهداری بالا همراه سطحی کاملا صاف است. لبه‌های آن تمیز و مرتب است و با توجه به کارآیی و دوامش قیمت بسیار مناسبی دارد. در مقایسه با کابینت چوبی با مقاومت یکسان بسیار ارزانتر است. مهمترین قسمت در ام دی اف روکش آن است. در حقیقت بسیاری از محصولات متنوعی که در بازار دیده می‌شود، مغز آن ام دی اف است که روکش‌های متفاوت آنها را متمایز کرده است. ام دی اف روکش دار خیلی از مشکلات چوب مانند جذب رطوبت و آفت‌ها را ندارند. در برابر تغییرات دما نسبت به چوب مقاوم‌تر است و نسبت به چوب سبک‌تر بوده حمل قطعاتش آسان‌تر می‌باشد، همچنین برای ساخت و نصب هزینه زمانی و مالی کمتری می‌برد. البته در هنگام خرید باید به کیفیت ام دی اف توجه کنید. مشاوران شرکت پارت چوب با پشتوانه سالها تجربه شما را در این زمینه یاری خواهند کرد.

ملامینه:

همان ام دی اف با روکش ملامینه است، که یکی از پرکاربردترین انواع کابینت می‌باشد. ام دی اف ملامینه به روش پرس گرم تهیه شده و از دوام خوبی برخوردار است در برابر رطوبت مقاومت مناسبی دارد. در برابر حرارت و خش دوام خوبی دارد. با تینر کاملا پاک و تمیز می‌شود اما زیاد در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاوم نیست.
از دیگر روکش‌های ام دی اف می‌توان به هایگلاس و پلی‌گلاس اشاره کرد، که آنها نیز با تفاوت در جزئیات بیشتر مشخصات بالا را دارا هستند. برای انتخاب بهترین مارک کابینت آشپزخانه باید گزینه‌های زیادی را در نظر بگیرید و هرکس شرایط خاص خود را دارد. شرکت پارت چوب آماده هرگونه همکاری از انتخاب جنس و طرح تا اجرای کار در محل می‌باشد تا با کمترین هزینه بهترین کابینت آشپزخانه خود را داشته باشید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید